Årets Sommarträff den 13:e juli bjöd på vackert väder i lika vacker omgivning. Som en ivrig svärm drog Sundsvalls biodlarförening in över Slottscaféet vid Merlo slott i Timrå.
Efter en introduktion av stället från caféägaren slog vi oss ner för att smörja kråset med allehanda smarriga sallader, som vanligt var det ett surrande utan uppehåll trots mat i munnarna.
Vi var ett 25-tal som slöt upp vilket med största sannolikhet förvandlade caféområdet till norra sveriges biodlartätaste plats den dagen. Det var drottningbyten hit och svärmfångning dit, elgonbin, vädret och skörd.
På det stora hela en lyckad tillställning där babblet fortsatte ett bra tag under en lind i den stora slottsträdgården.
Nästa års Sommarträff är ännu ett oskrivet kort, kom gärna med förslag på var vi skulle kunna styra kosan då och ta med dina biodlarkompisar, det finns gott om plats för fler.